Pengikut Blog

Peringatan Dari Langit

Tok Ai Masuk Hospital

Friday, 18 February 2011


Pilihan Raya N.05 Tenang baru sahaja berakhir dalam masa kurang dari tiga minggu yang mana menyaksikan calon dari UMNO/BN, Azhar Ibrahim atau dikenali sebagai Tok Ai telah memenangi pilihan raya tersebut dengan majoriti 3707 undi menewaskan calon dari PAS/PR Normala Sudirman.

Kemenangan Tok Ai sudah diduga dikala banjir telah melanda Labis. Labis hampir lumpuh digenangi air ketika proses pembuangan undi yang mana UMNO/BN telah menggunakan jentera kerajaan untuk mengangkut mangsa banjir ke tempat pembuangan undi. 

Namun ia tidak semudah yang disangkakan kerana hari ini Tok Ai telah dimasukkan ke hospital akibat serangan jantung. Kemungkinan disebabkan oleh tidak terdaya mengharungi bajir yang melanda hampir dua minggu di daerah Labis.

Pada masa yang sama, lebih 200 petugas UMNO/BN telah datang ke rumah Tok Ai untuk menuntut bayaran semasa kempen pilihan raya namun ia tidak dilayan. Kemarahan petugas tersebut membuktikan bahawa UMNO/BN hanya menggunakan jentera untuk kepentingan peribadi tetapi petugas telah dianjingkan dengan duit yang belum entah menjelma.

0 comments:

Sahabat Singgahan

Nuffnang

Malaysiakini

KeadilanDaily

UMNO Online

Utusan Online

Kosmo Online

 
 
 

Top 10 Blog Sahabat