Pengikut Blog

Peringatan Dari Langit

Ali Rustam Tarik Diri Debat

Wednesday, 16 February 2011

 Dr Hatta Ramli

 Kehadiran melebihi 3000 orang

 Membuatkan Ali Rustam gelisah

 Ali Rustam

 Kehadiran sekitar 60 orang termasuk polis

Membuatkan Ali Rustam kecut telur

Adakah impian Ali Rustam mahu berdebat secara terbuka menjadi kenyataan? Walaupun debat tertutup yang cuba dilakukannya itu kurang mendapat sambutan dikalangan masyarakat setempat, Ali tetap tidak akan berputus asa walau diasak jumlah yang ramai dari Pakatan Rakyat.

Malam tadi menyaksikan UMNO/BN dan PAS/PR sedang menunjukkan taring mereka beraksi digelanggang ceramah masing-masing. Tempat ceramah bagi kdeu-dua parti adalah sekitar 500 meter sahaja dan malam tadi juga ada sedikit kekecohan yang timbul dari penyokong.

Namun ia dapat dikawal dengan tenang oleh pasukan keselamatan yang bertugas sebelum keadaan menjadi kecoh. Provokasi bermula dari penyokong UMNO/BN yang cuba membuat bising dengan deruman enjin motor di tempat ceramah Pakatan Rakyat.

Sanggupkah Ali Rustam berdebat di dalam kandang sendiri dikala dipulau oleh penduduk setempat berbanding dengan Pakatan Rakyat. Sebelum ini, Ali Rustam ada mecabar sesiapa sahaja untuk berdebat mengenai Melaka terutamanya berkaitan Sekolah Harapan di Jasin.

Ali perlu membuat persiapan yang rapi sebelum berdebat dengan Pakatan Rakyat. Rakyat Merlimau sudah buktikan bahawa debat terbuka seperti Pakatan Rakyat adalah lebih profesional berbanding ceramah konvesional (tertutup) yang dianjurkan oleh Barisan Nasional terutamanya UMNO.

0 comments:

Sahabat Singgahan

Nuffnang

Malaysiakini

KeadilanDaily

UMNO Online

Utusan Online

Kosmo Online

 
 
 

Top 10 Blog Sahabat