BN Tidak Tahu Beza Huruf I dengan Angka 1

Huruf I atau angka 1?

BN sudah makin hari makin bodoh dan jahil dalam pelajaran sehinggakan buta dalam menentukan huruf dan angka. Akibat terlalu kuat memfitnah parti lawan, BN seperti sudah tidak betul dalam perjuangan mereka sehinggakan tidak dapat beza angka dengan huruf.

Adakah sebagai penduduk di DUN Tenang, kita sanggup untuk memilih calon yang berada dalam parti buta huruf seperti Barisan Nasional. Kebijaksaan manusia bukan diukur dari wang ringgit tetapi pencapaian berlatak belakangkan ilmu.

Selain itu juga, pembaziran turut dilakukan oleh UMNO/BN dalam pembaziran wang rakyat. Malam tadi lima papan tanda mereka roboh walau tiangnya adalah diperbuat daripada besi. Kos untuk setiap papan tanda itu adalah bernilai RM1,000 setiap satu dan sudah RM5,000 telah dibuang begitu sahaja melibatkan lima papan tanda.

Comments

Memang betul bangang pun... apa yg DBP sendiri tak boleh nak tegur puak2 BN ni... Ada ka BAR1SAN NAS1ONAL jadinya sebutan akan jadi BAR 1 SAN NAS 1 ONAL. Begitu juga dengan 1malaysia, cuba perhati logo yg diagung-agungkan oleh najib dan kuncu-kuncunya yang bangang lagi bahalol. Logo 1malaysia ini dari nombor 1 yang dibaluti jalur gemilang. Namun apa yang pasti, bulan sabit yang ada pada jalur gemilang melambangkan agama islam adalah agama rasmi negar. Namun dek bangannya najib, yang langsung tidak sensitif talah menjadikan bulan sabit ini dibuang bahagian badan seolah-olah agama islam yang diamalkan hanya bahagian kepala dan kaki sahaja. Maknanya lahir dan mati sahaja akan di terap islam, kehidupan yang lagi... entahlah.