Ajal Selepas Hidang Kopi

SEORANG penduduk, Mohd. Shahizan Mohd. Nor menunjukkan lokasi Nor Ridzuan (gambar kecil) ditemui lemas di Sungai Barir Tebus, Kangar semalam.


Seorang bapa tidak menyangka tindakan pelik anak lelakinya yang pertama kali menghidangkan secawan kopi untuknya selain meminta wang RM12 merupakan petanda yang anaknya itu akan menemui ajal apabila lemas di Sungai Barir Tebus di sini semalam.
Kejadian pukul 6.30 petang itu mengakibatkan Nor Ridzuan Ramli, 21, lemas di dalam sungai yang mempunyai kedalaman 0.5 meter di Jalan Sungai Padang-Sungai Baru dekat sini.
Dia dikatakan terjatuh ke dalam sungai itu ketika memancing bersama rakannya, Mohd. Harif Mohd. Nor, 21, selepas diserang sawan.
Bapa mangsa, Ramli Can, 57, memberitahu, enam jam sebelum kejadian itu, dia ada mengajak Nor Ridzuan untuk pergi ke kebun mereka di Timah Tasoh untuk membersihkan kawasan itu.
Bagaimanapun, katanya, Nor Ridzuan menolak ajakannya kerana dia hendak pergi ke sana dengan menaiki lori dan bukan kereta seperti yang dicadangkan olehnya.
"Dia kemudian telah membuat secawan kopi dan meminta wang RM12 untuk berbelanja. Saya pelik kerana dia tidak pernah membuatkan kopi untuk saya dan rasa air itu sangat sedap.

Comments