Pengikut Blog

Peringatan Dari Langit

Sekitar Persiapan Expo Cheng Ho

Sunday, 21 November 2010

Tinjauan mendapati kerja-kerja fasa terakhir persiapan Expo Cheng Ho berlangsung dengan lancar. Hri ini bermula lah kerjasama antara kerajaan Kelantan dan China.

Expo Cheng Ho adalah yang pertama dari jenis pameran perdagangan antarabangsa yang akan diadakan oleh Kerajaan Negara Bahagian Kelantan di Kota Bharu, Kelantan, memaparkan lebih dari 300 syarikat-syarikat dari negara-negara di seluruh dunia.

Dalam perayaan 600 ulang tahun ekspedisi Laksamana Cheng Ho Tentera Laut ke Malaysia, Expo tersebut akan menyoroti kehidupan dan perjalanan yang telah membuat kemajuan luar biasa dalam membawa nilai-nilai sosial, budaya dan ekonomi ke arah persatuan lebih besar dan kemakmuran bagi dunia saat itu, sehingga bernama "Cheng Ho Expo 2010".

Menetapkan terhadap latar belakang sejarah, Kerajaan Negeri Kelantan bangga untuk menetapkan Expo dengan tujuan untuk mencipta sebuah platform berharga peluang perdagangan dan pelaburan untuk peserta pameran dan pengunjung, baik tempatan mahupun antarabangsa, sambil bermain model peranan Laksamana Cheng Ho di mempromosikan persatuan di kalangan umat Islam dengan nilai dan dalam membina kerjasama perdagangan dan perikatan diplomatik antara negara-negara yang berbeza.

Yang akan diadakan selama 6 hari dari November 21-26, 2010, pameran akan memberikan jalan perniagaan yang dinamik yang menyatukan persaudaraan perniagaan daripada spektrum yang luas dari sektor industri untuk mencari peluang perdagangan, yang meliputi industri pelancongan, makanan halal, perbankan dan Kewangan Islam industri, bioteknologi dan pertanian produk dan banyak lagi, di bawah satu bumbung. Hal ini juga akan digabungkan dengan pembicaraan dan forum untuk dipresentasikan oleh pengusaha China yang terkemuka, diplomat dan pengusaha muda.

Dalam semua, Cheng Ho Expo 2010 merupakan titik pertemuan terbaik fokus yang menarik baik peserta domestik dan antarabangsa untuk datang untuk berinteraksi, berdagang dan sumber untuk pelbagai produk dan perkhidmatan. 

0 comments:

Sahabat Singgahan

Nuffnang

Malaysiakini

KeadilanDaily

UMNO Online

Utusan Online

Kosmo Online

 
 
 

Top 10 Blog Sahabat