Sembunyi Kekasih bawah Katil

Gara-gara takut ditangkap basah, seorang pelajar perempuan 14 tahun mengarahkan teman lelakinya yang berusia 17 tahun bersembunyi di bawah katil dalam keadaan tidak berbaju tatkala penguat kuasa Pejabat Agama Daerah Kulim Kedah (PADK) menyerbu sebuah rumah di Junjung, dekat sini, tengah hari semalam. 

Ketua Unit Penguat kuasa PADK, Azmi Rejab berkata, pihaknya tiba di tempat kejadian kira-kira jam 12 tengah hari setelah mendapat maklumat pelajar perempuan itu membawa teman lelakinya pulang ke rumah. 

“Serbuan diketuai Pegawai Agama Daerah Kulim, Sheikh Radzi Abdul Mutalib. Kami memperkenalkan diri tetapi tidak diendahkan. Pegawai penguat kuasa terpaksa masuk ke dalam rumah melalui pintu belakang dan menemui seorang pelajar perempuan berbaring di atas katil bilik hadapan dan berpura-pura tidur,” katanya. 

“Pelajar itu memaklumkan kepada PADK, dia hanya berseorangan di rumah kerana kakinya sakit. Curiga dengan kenyataan pelajar itu, PADK membuat pemeriksaan di bawah katil bilik tengah dan menemui seorang lelaki dalam keadaan tidak berbaju,” katanya. 

Ketika disoal siasat, Azmi berkata, kedua-duanya turut mengaku tidak berpuasa. 

Menurutnya, pelajar lelaki itu pula mengaku dia mendengar pegawai penguat kuasa memanggil mereka membuka pintu rumah tetapi kekasihnya mengarahkan dia menyorok di bawah katil. 

Pasangan itu dibawa ke Balai Polis Junjung untuk membuat laporan sebelum ke PADK bagi proses memberi keterangan. Kedua-dua mereka akan disiasat di bawah Seksyen 9 (1)(2) Enekman Jenayah Syariah Negeri Kedah 1988 dan jika sabit kesalahan mereka boleh dikenakan hukuman penjara setahun atau denda RM2,000 atau kedua-duanya sekali. 

“Ketika dibawa ke Balai Polis, pelajar lelaki terpaksa memakai baju T milik kekasihnya kerana dia tidak menemui pakaiannya yang diletakkan di dalam bilik gadis itu,” katanya.

Comments