SPRM Material atau Berita Harian Salah Tulis?

Memang kalau sudah tidak tahu mana baik atau buruk, maka mereka akan main tulis apa yang terlintas difikiran mereka. Tetapi mereka akan tulis bagi pihak kerajaan UMNO kerana UMNO sahaja yang mempunyai akhbar. (UMNO sebenarnya syok sendiri. Hehehe)

Terkejut juga bila baca berita harian diruangan nasional bertajuk "SPRM sita balak RM3 juta". Aku ingat SPRM mahu siasat kes rasuah tetapi apa yang ditulis adalah SPRM mahu kumpul bukit. SPRM mahu buat apa dengan bukit tu. Mahu buat bangunan tinggi lepas tu tendang rakyat keluar ikut tingkat ke?

Tidak cukup tinggi lagi ke sehinggakan mahu cari bukit untuk didirikan bangunan? Kemungkinan mahu yang tinggi lagi sebab yang mati hari itu pun sampi tingkat 5. Jadi kalau atas bukit kemungkinan akan tergolek je kot.

Aku tidak percaya kalau SPRM mahu cari bukit. Aku rasa ini kerja penulis berita harian. Mereka saja mahu laga-lagakan SPRM dengan rakyat. SPRM usahlah kejar bukit. Nanti rasuah siapa mahu siasat SPRM? Bagi UMNO je kejar bukit tu. Lepas tu siasatlah mereka.

Kenyataan ini dipetik dari Berita Hairan

"SPRM kini menjalankan siasatan terperinci dan mengumpul bukit bagi mendakwa mereka yang terbabit dengan siasatan kini menjurus ribuan batang balak yang ditebang itu datangnya dari kawasan yang dibenarkan atau tidak," katanya di sini, semalam. 

Maklumat penuh mengenai bukit yang akan dikumpul oleh SPRM, sila ke sini

Comments

Unknown said…
tulislah suatu yg tak buang masa pelawat..spt aku .. stakat jelas salah eja pun .(bukti/bukit). nak ketengahkan jadi topik .. .. demi masa ..