Alahai Katak Pakatan Rakyat

Biarkan katak-katak Pakatan Rakyat ini melompat jauh agar ia tidak menjahanamkan maruah rakyat yang cintakan keadilan dan kedamaian. Mungkin bagi mereka maruah itu tidak penting bagi mereka. Pernahkah mereka terfikir maruah anak perempuan dan isteri mereka?

Kalau harga diri itu dijual, aku tidak boleh cakap apa. Diri sendiri dinodai inikan pula mahu menjaga maruah anak perempuan dan isteri. Aku tidak yakin dengan mereka-mereka ini. Apa yang dikejar sangat sehinggakan tanggungjawab dan amanah yang diberikan rakyat telah engkau nodai?

Kalau engkau kejar harta berjuta sekalipun dalam keadaan haram, mahukah engkau melihat anak perempuan dan isteri engkau dinodai oleh lelaki lain? Engkau kata mahu memberikan wang yang banyak tetapi engkau yakin itu adalah dari sumber yang halal?

Umum telah mengetahui bahawa pemerintahan ini zalim namun engkau pula cuba bersekedudukan bersama mereka. Murahnya maruah seorang ahli parlimen. Murah juga nilai anak perempuan dan isterinya. Bagaimana mereka boleh senang-lenang dikala ada rakyat yang susah?

Mana perginya demokrasi berparlimen? Maruah pihak berkuasa sama seperti maruah polis di negara India. Makan rasuah sana-sini. Tidak cukupkah insentif yang diberikan RM1500 hingga RM6000? Mahu lebih ,jual sahaja maruah anak perempuan dengan isteri. Lumayan bukan. Kalau nak tahu lumayan ke tidak, cuba balik buat.

Kalau betul-betul hati berperikemanusiaan maka perlu ada rasa malu dan hormat pada rakyat. Kalau tidak tahu malu maka tunjukkanlah kemaluan dikhalayak ramai. Boleh semua orang melihatnya. Kalau tidak malulah.

Comments