Streaming TV [Live]


Sunday, 28 February 2010

Sudah Gila Agaknya UMNO

Susah nak dijelaskan dengan kata-kata bagaimana sifat orang yang riak suka menunjuk-nunjuk akan kebaikan yang dibuat agar mendapat perhatian daripada orang ramai. Kalau UMNO itu tidak mashyur dikalangan rakyat, usahlah ditunjukkan segala keburukkan. Rakyat tidak mahu melihatnya. Hanya UMNO yang syok sendiri.

Mungkin sebelum ini mereka buat demonstrasi tidak ramai yang hadir. Oleh sebab itulah mereka mengadakan perarakan Maulidur Rasul yang mana di bawa sepanduk UMNO. Mereka ingin tunjukkan bahawa merekalah juara dalam perarakan Maulidur Rasul.

Bodoh dan jahil UMNO ini. Maulidur Rasul itu disambut untuk memperingati baginda s.a.w. dan bukannya menunjukkan perarakan UMNO. Ia disambut oleh umat Islam dan bukannya disambut oleh golongan yang tidak bertuhan seperti UMNO. UMNO berjuang pun tiada kitab sedangkan Karl Max berjuang pun ada kitab dalam komunis.

Bukannya aku menyokong komunis tetapi aku ingin menjelaskan perjuangan itu biar ada rujukan dan kitabnya. Islam ada kitabnya iaiu al-Quran. UMNO berjuang? Wallahualam.

Kejadian perarakan itu berlaku di Negeri Sembilan yang mana segerombolan golongan jahil menyambut Maulidur Rasul dengan sepanduk dan bendera UMNO. Bukannya kain rentang yang memperingati nabi s.a.w.

Semakin hari semakin jahil serta semakin sesat UMNO ini. Kemungkinan perarakan itu perarakan membawa keranda UMNO dan itu menandakan akan berakhirnya UMNO dalam kamus politik negara.

0 comments: