Rakyat Kena Tipu


Sedia kita maklum bahawa rakyat sering dipermainkan oleh kerajaan BN. Masalah enjin jet hilang, demonstrasi ala 20 orang dan sebagainya. Kerajaan cuba mengalih isu dengan masalah keperluan pengguna seperti kenaikan harga gula, roti, tarif elektrik dan sebagainya.

Tahun 2010 merupakan tahun menindas dan menghimpit rakyat demi mengaut keuntungan poket masing-masing. Cukai sana sini dibuat, direka, dibentuk dan dilaksanakan di sana sini.

Harga roti gardenia telah naik tanpa disedari oleh rakyat dari RM2.80 dan RM2.90 bagi roti sandwich naik kepada harga RM3.20 dan RM3.30 masing masing. Adakah dengan tindakan drastik in sebagai satu langkah secara senyap kerajaan untuk menindas rakyat tanpa diwartakan terlebih dahulu?

Sekarang tiba musim gula naik, gula habis dipasaran dan gula tidak cukup. Apakah ini mainan kerajaan cuba menyekat pebggunaan gula oleh rakyat. Harga gula kembali naik dari RM1.45 dan RM1.50 kepada RM1.65 dan RM1.70 masing-masing.

Hebatnya kerajaan dalam merancang kutipan cukai tetapi bodoh dalam pelaksanaan. Rakyat sudah sedar dengan tindakan kerajaan ini yang digunakan secara halus. Betapa bodohnya mereka yang ditipu oleh kerajaan tetapi betapa bangangnya kerajaan menipu rakyat.

Kadar baru lektrik juga akan naik pada bila-bila masa cuma rakyat perlu menyediakan duit poket lebih untuk membayar bil elektrik nanti. Semoga rakyat miskin yang mengundi BN terus mengundi BN agar kemiskinan tetap menjadi idola mereka.

Comments

Biawak Nasional said…
padang muka.... undilah BN kalo mahu jadi pengemis.... bangang punya BN
kijang said…
itulah kerajaan kita BN..lepas ini apa pula barang yg akan naik..slogan 1Malaysia patut ditukar kepada rakyat menderita pencapaian rasuah.. sama2 kita undi Pakatan Rakyat pru depan..
Spirit BN said…
woi.. naik lg ke brg tu... kes berat ni...