Pengikut Blog

Peringatan Dari Langit

UMNO Buat Demo Sarkas

Monday, 28 December 2009


Begitulah suasana ketika demonstrasi seperti sarkas-sarkas berkeliaran. Bak kata Khairy suatu ketika dahulu adalah seperti beruk-beruk dijalanan. Hari ini lebih kurang 20 ekor beruk buat demo membantah PAS keluar Pakatan Rakyat.


Beruk-beruk ajaran UMNO boleh dikenali seperti demonstrasi yang tidak beramadun seperti kata Hishamuddin Tun Hussein. Beruk-beruk ini tidak mengikut peraturan yang telah ditetapkan oleh Menteri Keselamatan Dalam Negeri supaya berdemonstrasi di dalam stadium.


Hishamuddin perlu tahu, demo dalam stadium sebenarnya kurang menarik sebagai contoh seperti beruk-beruk yang berdemo di pejabat PAS itu. Jadi keselesaan untuk demo adalah diluar stadium.


Tetapi demonstrasi 20 orang itu kurang mendapat sambutan kerana itu adalah demonstrasi syok sendiri yang dilakukan oleh UMNO. Maka bertaubatlah UMNO dalam buat perkara yang jijik dan membuang masa ini. Rakyat tidak bodoh seperti UMNO.

2 comments:

Hang horatio said...

salam tuan rumah...kalau pas nak buat demo lak itu di panggil apa?sambil bertakbir?murahnya kedudukan takbir yg amat di sanjung semata2 politik yg ntah ke mana ni..allahuakbar!!!

Anonymous said...

sama jer pas dengan amno ni x habis habis dengan demo.... amno berdemo dapat duit, pas berdemo dapat sakit!!! apsal ada yang cadangkan pas buat demo pulak nak balas demo tu?? bodo punya kerja.... baik kemaskini daftar ahli di peringkat cawangan/ kawasan. daftar ahli baru buatla kerja yang berfaedah sikit. orang gila jangan dilayan sangat, kalau dilayan kita pun sama. ahli yang sebok nak berdemo tu dah kaya sangat ke??? utamakan kerja dulu bro.. kalau nak berjuang dengan perut lapar boleh ke?? ekonomi kena mantap barula boleh lawan gerombolan... jangan harap takbir je kuat, rokok sebatang pun kongsi dengan kawan sorang sepam!!! Islam mesti ditegakkan dengan kekuatan menyeluruh, bukan hanya dengan semangat saja, xjadi... selamat bertempur dengan fru macam dulu dulu....Insyaallah aku ada kat frontline, kalau mati aku dulu, pimpinan boleh balik atur strategi baru....

Sahabat Singgahan

Nuffnang

Malaysiakini

KeadilanDaily

UMNO Online

Utusan Online

Kosmo Online

 
 
 

Top 10 Blog Sahabat