Malaysia Negara Islam, Najib Islam ke?

Cuba kita kembali ke era tahun 1990-an apakah kenyataan yang dikeluaran oleh Dato’ Seri Najib Tun Razak kepada Utusan Malaysia pada 20 April 1993? Adakah saudara masih ingat atau pada adik-adik yang ketika itu masih bersekolah?


Betulkah Malaysia ini negara Islam tetapi mengapa pemimpin UMNO menolak Islam serta mempermainkan agama Islam dengan sewenang-wenangnya tanpa ada rasa takut dalam diri kepda Tuhan? Negara Islamkah Malaysia ini?


Inilah kenyataan Perdana Menteri 1Malaysia pada suatu masa dahulu sebelum menjadi Perdana Menteri. Entah sembahyang atau tidak Najib ketika itu atau hanya bertopengkan nama sahaja sebagai orang Islam sebaliknya menentang Islam. Kenyataan beliau ialah :


”Negara akan huru hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan.” (Dato’Seri Najb Tun Abd Razak, Utusan Malaysia, 20 April 1993)


Gagalnya Islam ciptaan UMNO sebagai Islam Hadhari apabila Islam Hadhari hanya bertahan sehingga tahun 2008 sejak diasaskan pada tahun 2004 oleh Tun Abdullah Badawi. Ini menunjukkan Islam bawaan UMNO bersifat rektorik dan boleh berubah mengikut musim setelah berlaku pucuk pimpinan teringgi dalam negara.


Ketika Najib belum menjadi PM 1Malaysia, beliau telah menghina Islam terutamanya kepada kerajaan PAS Kelantan pada ketika itu di bawah pimpinan Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat selaku Menteri Besar Kelantan ada tahun 1990 sehingga sekarang berkaitan isu hukum hudud.


UMNO sememangnya takut hukum hudud kerana pemimpin mereka memang ketagih akan kedurjaan dunia seperti penindasan kepada rakyat seperti duit rakyat diambil sewenang-wenangnya. Maka undang-undang sekular dipertahankan agar cara ’halal’ menindas rakyat dilakukan dengan bermaharajalela.


Berikut adalah penghinaan Najib kepada Islam serta rakyat Kelantan mengenai hukm hudud dan mengatakan hudud akan menghuru harakan keadaan di Kelantan:


”Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawabkan jika berlaku huru hara, ketidakstabilan politik, pepecahan dikalangan umat Islam dan kegelisahan rakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu. Rakyat harus menyoal perlaksanaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan pepecahan, pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu.” (Ucapan Dato Najib Razak, 20 April 1992 kepada para wartawan, pita rakaman).


Sehingga hari ini rakyat Kelantan hidup dalam keadaan aman dan tenteram di bawah kerajaan pimpinan Tok Guru. Huru hara berlaku hanya apabila UMNO tidak dapat hidup senang. Mereka seperti cacing tersepit kepanasan.

Comments