Hishamuddin Sebenarnya Bodoh dan Pengampu


Apabila Menteri Keselamatan Dalam Negeri bercakap pasal etika kewartawanan maka aku ingin tergelak bahawa meteri tersebut menyatakan Utusanlah yang paling beretika pada abad ini. Memang kaki kencing si Hishamudin ini.


Hishamuddin ini sebenarnya tahu atau tidak mengenai etika kewartawanan atau penulis blog? Dia hanya tahu bercakap tentang tangkap dan sumbat sahaja (I.S.A). Bagaimana boleh dia iktiraf Utusan pengampu itu terbaik dalam abad ini? Butakah dia?


Kalau Utusan itu adalah paling beretika mengapakah selalu memberi ‘anugerah’ (bayar saman) duit yang begitu besar kepada pemimpin pakatan rakyat? Bodohnya dia dalam bercakap mengenai etika. Hishamuddin sememangnya tidak beretika sebab itulah sama seperti utusan pengampu rakyat.


Diharapkan dengan etika kewartawanan Utusan itu sedikit sebanyak dapat memberi anugerah terbaik kepada pelakon seperti Mahfuz Omar (Pokok Sena), Anwar Ibrahim (Permatang Pauh) dan ramai lagi.


Semoga Hishamuddin dapat menyertai pertandingan filem ganas untuk Tahun 2010 dengan tajuk filem terbarunya “I.S.A Kubur UMNO” yang mana pengarahnya adalah Hishamuddin sendiri.

Comments