Siapa Pegang Watak Najib Dalam Drama Bersiri Altantuya?


Belum selesai isu Najib-Altantuya, konsep 1Malaysia dihidangkan dengan rancangan bersiri berkaitan dengan Altantuya. Drama bersiri itu terbitan salah sebuah syarikat yang berpangkalan di Hong Kong. Cerita tersebut berdasarkan kepada kisah benar tentang pembunuhan Altantuya.

Dalam drama bersiri tersebut ada empat watak utama yang masing-masing mewakili Najib, Altantuya, Rosmah dan Abdul Razak Baginda. Betapa hebatnya Hong Kong dapat menjalankan drama bersiri mengenai Najib-Altantuya. Syabas kepada stesen televisyen Hong Kong kerana menjayakan rancangan yang dikatakan kutipan ‘Box-office’ kerana mendapat kutipan tertinggi di seluruh dunia.

Tajuk untuk drama bersiri itu pula telah dicadangkan iaitu bertajuk ‘Ulaanbataar, Paris, Kuala Lumpur’ yang mana jalan cerita berkisarkan pada tahun 2006 di mana Altantuya telah dibunuh secara sadisnya. Kronologi plot cerita itu bermula ketika Altantuya mula-mula datang ke Kuala Lumpur atas urusan pembelian kapal selam Scorpene disamping menjejaki pembunuh Altantuya.

Drama bersiri ini juga seperti CSI (Crime Scene Investigation) serta ia menarik kerana jalan ceritanya membuatkan penonton tertanya-tanya siapakah pembunuh Altantuya yang sebenarnya. Rancangan tersebut akan disiarkan di saluran TVB dan kemungkinan akan diharamkan untuk tanyangan negara 1Malaysia ini kerana Malaysia telah mendapat kutipan paling tinggi secara ‘real’ di depan mata dalam adegan siri tersebut.

Watak-watak utama dalam drama bersiri itu dibintangi oleh pelakon veteran iaitu Kwok Fung yang memegang watak sebagai Perdana Menteri Najib Razak manakala Bill Chan Sek Sau pula memegang watak sebagai Abdul Razak Baginda sebagai kekasih kepada Altantuya.

Dua watak perempuan yang utama dalam drama bersiri ini pula dibintangi oleh Sonija Kwok yang memegang watak sebagai Altantuya manakala watak Rosmah Mansor akan dipegang oleh Rebecca Chan. Drama bersiri itu adalah berdasarkan laporan dari media Perancis, Arnaud Dubus dari akhbar La Liberation.

Selamat menonton rancangan yang paling menarik ini yang bakal mengegarkan Malaysia di mata dunia dengan drama bersiri yang penuh tragis ini. Selepas ini syarikat dari Hong Kong boleh membuat penggambaran berisiri mengenai pembunuhan Kugan dan Teoh Beng Hock dalam siri penyiasatan yan seterusnya.

Comments