Orang India Mahukan PAS bukan BN

Petang tadi saya dengan beberapa orang sahabat ke rumah orang India untuk menghantar risalah mengenai pilihan raya yang akan berlangung pada ahad ini iaitu pada 11 Oktober 2009. Kami bukan sahaja datang edar tetapi bertemu dengan pengundi India yang sebelum ini menetap di kawasan ladang sawit dan getah.

Kehadiran kami disambut dengan baik oleh kaum India. Mereka berkata akan membuat satu perubahan landskap yang besar ke atas pilihan raya kecil di DUN Bagan Pinang ini. Mereka menyokong penuh calon Pakatan Rakyat dari PAS. Mereka juga mahu mengajar UMNO/BN laknatullah bahawa tiada parti tersebut sekali pun mereka boleh hidup dan mencari sumber rezeki.

Kepercayaan mereka kepada UMNO/BN sudah kian terhakis. Bagi mereka, walaupun UMNO dalam BN mereka masih mencetuskan isu perkauman sehinggakan mahu memecahkan kaum India dan Melayu. Bagi mereka, kenapa perlu dipisahkan kerana berbeza kaum sedangkan dalam negara ini ada pelbagai bangsa yang majmuk. Bagi mereka PAS tidak pernah memainkan isu perkauman sebaliknya Islam sebagai wadah perjuangan dapat diikuti oleh semua kaum di negara ini.

Akan menyusul dengan isu lebih menarik

1:40 a.m

Comments

Mohd Kamil said…
jangan menggunakan perkataan laknatullah sesuka hati. Adakah norang India yang kafir itu tidak dilaknat Allah... Saya bukan orang UMNO tapi fikir-fikirkanlah sebagai orang Islam yang berakal waras bukan semata-mata dipengaruhi sentimen politik.