Janji Palsu BN Untuk Rakyat

Barisan Nasional sering menipu rakyat dengan pelbagai projek dan kemewahan dan pada masa yang sama terus menindas rakyat. Di bawah adalah beberapa bukti yang ditaburkan oleh BN ketika berkempen. Janji-janji manisnya tidak ubah seperti dulu, kini dan selamanya sehinggakan ia tumbang.


Dalam gambar di atas, menunjukkan bahawa barang siapa bersama BN maka mereka akan berasa aman. Aman ke? Semenjak pemerintahan BN keadaan negara menjadi huru-hara dan pecah belah kaum menjadi-jadi. Gambar di atas juga menunjukkan kalau tiada Tuhan pun tidak apa asalkan ada BN. Sebab BN boleh bagi aman sehingga 63 tahun. Apa yang ditabur oleh BN adalah berlawanan sebenarnya. Aman itu bermaksud huru hara untuk rakyat.


Gambar ini menunjukkan bahawa hanya BN boleh memberi pembangunan rakyat. Jika rakyat mahukan pembangunan maka pilihlah BN. Dalam gambar di atas juga menunjukkan ‘Beri Bukti Bukan Janji’ adalah satu-satunya sifat BN yang riak serta rakus. Beri bukti mempunyai istilah yang tersirat bagi BN. Semua yang diberikan adalah berlawanan dengan rakyat. BN boleh beri apa jua pembangunan namun sejauh manakah pembangunan itu bertahan untuk rakyat? Dengan pembangunan jugalah rakyat ditipu oleh BN.


Gambar di atas memberi mesej bahawa rakyat dan pemimpin bersatu. Bersatu jenis manakah yang dimahukan oleh BN?adakah bersatu itu wujud sekirnya pemimpin sahaja yang senang-lenang dan pada masa yang sama rakyat menggelupur kesusahan. Manifesto ini khas untuk pilihan raya sahaja dan selepas pilihan raya akan jadi pemimpin adalah pemimpin dan rakyat adalah rakyat. Pemimpin BN tidak akan bersatu dengan rakyat jika mereka sahaja yang menikmati kesenangan malahan dibiarkan rakyat menderita.


Ayuh undilah BN jika mahu merana. Kepada yang tidak sedar akan kerakusan BN, maka bukalah mata anda sekarang sebelum Ia jadi mainan orang BN yang tidak bertanggungjawab.

Comments