Borang Keahlian UMNO Hilang?


Tamat isu lucah. Timbul isu lain. Mutakhir ini, Umno ghairah menyebut bahawa parti itu mahu jadi sebuah parti inklusif. Ini menunjukkan, mereka tidak mahu lagi dilihat sebagai parti elit, lagi eksklusif.

Tapi, hakikatnya Najib sendiri terpaksa mengakui bahawa parti itu dahulunya pernah bersikap tidak meraikan orang-orang luar yang ingin menjadi ahli.

"Ada kes sampai hilang borang di pejabat," kata Najib lagi. "Sampai tiga kali hilang borang untuk menjadi ahli Umno."

Penyakit hilang borang ini rupa-rupanya menjadi masalah Umno yang berat juga. Apatah lagi, kesan wabak ini merayap lalu merebak ke kampus universiti.

Di kampus, masih kedengaran isu-isu seperti mahasiswa tidak dapat bertanding dalam pilihan raya kampus dengan sebab borang yang dijual amat mahal atau siswa gagal mendapatkan tandatangan dekan fakulti dalam borang tersebut.

Masa untuk Umno menilai semula sikapnya sudah tiba. Ketika Najib mengusulkan supaya sistem kuota dihapuskan sehinggalah ke tahap pemilihan Presiden Umno, beliau juga mesti selesaikan kes hilang borang ahli Umno termasuk kes siswa yang gagal bertanding dengan sebab gagal mendapat pengesahan, tandatangan dekan fakulti dalam borang.
oleh: Ibnu Amir



Comments

salam.....satu artikel yg baik. view my blog..www.solehahcedik.blogspot.com