Facebook Milik Yahudi?



"Dengan nama Allah yang Maha Pengasih, Maha Penyayang"

Dalam post kali ini ana nak kongsikan sedikit info penting berkenaan facebook. Mungkin ada sahabat2 yang sudah tahu mengenai kisah disebalik facebook ini. Namun masih ramai lg diantara kita yang masih blum sedar hakikat sbnar facebook ini. Sahabat ana ada membeli Majalah Al-Islam bil. 429 bulan September/Ramadhan 1430H. Di dalamnya ada kisah yang ana cuba petik untuk dikongsikan bersama di sini.

Facebook? Sebut sahaja Facebook ana rasa semua shabat2 tahu mengenainya. Namun adakah kita tahu apakah sebenarnya kisah yang tersirat di sebalik “Facebook” ini? Siapakah sebenar pengasasFACEBOOK? Kemanakah wang yang dilaburkan untuk FACEBOOK di salurkan? Ketahuilah hakikatnya di sini.

Pengasas
: Mark Zuckerberg, seorang graduan Universiti Harvard.

: Anak pasangan yahudi,Edward dan Karen Zurkerberg yang dibesarkan di Amerika Syarikat.

: Seorang yang genius komputer sejak kecil lagi.

Apa kaitan Zuckerberg & FACEBOOK??

*Zuckerberg menjadi anggota Alpha Epsilon Pi (AEPi) yang merupakan pertubuhan persaudaraan yahudi yang kuat di Amerika Syarikat (AS) dan Kanada.

* Kaitannya dengan Israel, berlangsung apabila ia dikatakan sebagai yang pertama dan satu-satunya pertubuhan persaudaraan di Israel.

*Tujuan utama pembentukan : membina semangat kepimpinan di kalangan mahasiswa yahudi sekaligus menjadi pemimpin bangsa di masa akan datang.

*AEPi berkait secara langsung dengan Israel melalui Ikatan Inisiatif Israel

*AEPi sangat berkait rapat dengan kebanyakan pertubuhan Yahudi/Zionis antarabangsa seperti AIPAC, Hillel, Israel on Campus Coalition, Aish HaTorah, Chabad on Campus, Hasbara Fellowships, B'inai Brith International, Shaare Zedek, Chai Lifeline, Holocaust Museum, dan Gift of Life. (sumber)

Apa Yang kita TAK TAHU???

*Pendapatan FACEBOOK datang dari iklan2 yang dipaparkan.

*Terdapat pelbagai sistem pengiklanan yang berbeza-beza di dalamnya. Contohnya, kaedah CPC (cost per click), sekali klik RM 0.50 dalam satu hari. Bagaimana jika 1000 orang klik pada iklan tersebut, jadi total sehari = RM 500. Klu sebulan? RM 500 x 30 = RM 15,000!! Klu Setahun pulak???
*Tu baru satu iklan, Klu ade 10-20 iklan??? Sama2lah kite kire sendiri brape byk keuntungan yang FACEBOOK perolehi.

Kenape PENTING SGT BOIKOT FACEBOOK???

Jika kita sudah mengira brapa byk jumlah sbnr keuntungan yang diperolehi oleh FACEBOOK dalam sebulan atau setahun, ketahuilah saudara2 ku sekalian, sebahagian daripada keuntungan tersebut disalurkan untuk MEMBIAYAI PEPERANGAN DI GAZA!!

Lebih malang lagi, sebahagian daripada keuntungan tersebut disumbangkan oleh KITA!! Wahai saudara2ku sekalian. Dengan hanya klik pada facebook shj, kita sudah turut sama MEMBUNUH umat Islam Palestin di GAZA. Apalah ertinya kita memboikot barang2 Israel jika kita tetap melakukan PEMBUNUHAN kpd saudara2 kita dengan menggunakan FACEBOOK???

FACEBOOK juga di gunakan dalam MENAIKKAN SEMANGAT TENTERA2 YAHUDI untuk memerangi UMAT ISLAM DI GAZA!!! JUGA DIGUNAKAN UNTUK MEMBURUK2KAN UMAT ISLAM DI GAZA PADA MATA DUNIA LUAR, SEOLAH2 KITALAH PENGGANAS SEBENAR YANG MENYERANG MEREKA!!! SEDARLAH!! SEDARLAH!! DAN SEDARLAH!! SAUDARA2KU...

Sedarilah saudara2ku sekalian, sesungguhnya kita semua dikurniakan akal fikiran yang sihat oleh Allah s.w.t untuk berfikir mana yang haq dan mana yang batil. Oleh itu, sama2lah kita muhasabah semula apa yang PATUT kita lakukan. DELETE shj akaun FACEBOOK anda atau anda ingin tetap terus menjadi PEMBUNUH UMAT ISLAM di GAZA??? Tepuk dada tanyalah iman, jangan tanya aiman sbb aiman akan jawab aiman x kisah...

Semoga perkongsian yg sedikit ini memberikan manfaat yang besar. Apa tunggu lg sahabat2?? Sebar2kan segera...Janganlah kita menjadi PEMBUNUH..

Wallahua’lam..
Wassalam..

Sumber: http://biomedicukm.blogspot.com/2009/09/facebok-bertindak-segera.html

Comments

ntah laaa..... said…
blog, google ,wordpress & ntah ape2 bende nama lagi sape punye yek?