Pengikut Blog

Peringatan Dari Langit

Pemuda UMNO Seperti Babi Meroyan

Friday, 3 July 2009

Tindakan ganas pemuda UMNO menyerang kaunter pendaftaran pengundi yang dibuka oleh pihak DAP sebagai wakil Suruhanjaya Pilihan Raya amat memalukan dan seperti babi meroyan. Apakah sebab mereka bertindak seperti babi liar itu? Adakah pihak DAP melakukan ceramah atau mengedarkan poster parti atau menghasut orang ramai atau membuat kacau di tempat awam? Semua itu tiada kerana tujuan utama mereka adalah untuk mendaftarkan orang yang belum mendaftar sebagai pengundi baru sebelum mereka melaksanakan tanggung jawab pada pilihanraya akan datang.

Sifat cemburu pemuda UMNO di kawasan Melaka Baru menunjukkan mereka masih cetek pemikiran serta diselubungi bayang-bayang hantu Altantuya agaknya sehinggakan tidak dapat membezakan yang mana program parti dan pendaftaran pengundi baru.

Kaunter pendaftaran itu dibuka untuk orang ramai dan bukannya untuk tujuan parti. Semua orang boleh mendaftar tidak kira dari mana-mana parti politik kerana kaunter tersebut sah disisi undang-undang dan dilantik oleh Suruhanjaya Pilihan Raya serta tidak melanggar mana-mana peraturan.

Alasan Babi Negara (BN) adalah pihak yang membuka kaunter itu mengganggu orang ramai berniaga serta menghalang kediaman orang awam. Sedangkan pihak berniaga bersetuju dengan adanya kaunter bergerak seperti itu. Pemilik rumah tersebut membenarkan kaunter itu dibuka tetapi pihak Babi Negara (BN) yang lebih-lebih mengatakan tuan rumah tidak membenarkan sebarang operasi di kediaman rumah tersebut.

Itulah sikap bacul, jahil dan dangkal UMNO. Sememangnya bodoh dan dungu dari dulu, kini dan selamanya. Slogan yang sesuai untuk Bini Najib (BN) adalah “Rakyat didahulukan Untuk Ditindas, Pencapaian UMNO Tetap Gagal”

0 comments:

Sahabat Singgahan

Nuffnang

Malaysiakini

KeadilanDaily

UMNO Online

Utusan Online

Kosmo Online

 
 
 

Top 10 Blog Sahabat