Ibrahim Ali Jadi Bangang

Lagi sekali katak lompat Pasir Mas tidak tahu yang dia hanya menumpang tiket PAS untuk kawasannya. Kenyataannya semakin hari semakin lupa akan dirinya yang sebelum ini banyak berceramah. Apa jenis pembangunan lagi si katak ini mahu? Adakah dia sejenis katak yang buta dan tidak melihat pembangunan di sekitar bandar Kota Bharu, Pasir Tumboh dan Kubang Kerian? Adakah katak itu mahu Pasir Mas dimasukkan sekali atau dikategorikan dalam kategori pembangunan? Kenapa bodoh sangat si katak Ibrahim Ali ini?

Ini kenyataan akhbarnya yang dipetik daripada Berita Hairan “...lebih tertumpu kepada ceramah politik dan mengabaikan aspek pembangunan di negeri itu.”

Kata si katak lompat itu lagi “...adalah malang bagi negeri ini kerana banyak perkara atau bidang yang boleh dimajukan untuk menarik pelancong atau pelabur, sebaliknya ia tidak dimanfaatkan sepenuhnya menyebabkan Kelantan lebih mundur berbanding negeri-negeri lain.”

Cuba tanya katak tersebut, adakah kerajaan Kelantan selama ini berpeluk tubuh dan tidak melaksanakan pembangunan? Kenapa jahil dan dangkal si katak lompat ini. Sudahlah menumpang tiket orang tetapi tidak menghargai jasa baik orang. Inilah manusia yang dinamakan munafik dan sial serta bangang orangnya.

Contoh paling mudah untuk katak lompat ini adalah “Ibubapa telah membesar kita dari sejak lahir hingga peringkat dewas namun selpas itu dibunuh ibu bapa tersebut gara-gara mendapat duit rasuah daripada pihak lawan. Maruah diri memang tidak ada langsung. Katak ini memang tidak bermaruah sebaliknya mengadaikan maruah.

Kata si katak lompat lagi "Kita ada kawasan indah seperti pantai, gua serta kebudayaan yang unik termasuk makanan, tetapi perkara ini tidak diberi perhatian yang serius oleh kerajaan

negeri". Kita tnya katak itu lagi, adakah duit rakyat hanya untuk kehendak semata-mata. Paling penting bukan kehendak tapi keperluan rakyat. Itu beza PR dengan BN. Adakah katak tidak sedar? Masih mengigau lagi ke wahai katak Pasir Mas? Rakyat sudah menterjemahkan dalam 5 PRK yang mana disapu bersih oleh PR. Pembangunan tidak ada makna sekiranya tanggungjawab untuk rakyat diabaikan.

Katak lompat itu mengungkit pasal balak sedangkan dia tahu balak hanya da pada zaman UMNO lagi bukan pada kerajaan PAS. Sudah nyayuk agaknya katak ini.

Comments