Pengikut Blog

Peringatan Dari Langit

Benar Itu Salah di Negara 1 Malaysia

Thursday, 28 May 2009

UMNO hari ini tidak dapat membezakan yang mana haram atau halal. Jika sesuatu itu haram maka ia menghalalkannya dan sebaliknya. Patutlah dalam UMNO itu orang-orangnya rosak seperti kebanyakkan pemimpinnya. Diajak berhujah, tidak mahu berhujah. Alasan diberikan adalah uzur. Uzur telur agaknya. Kenapa pengecut bila diajak berhujah mengenaipolitik wang? Memang sahlah wujud unsur-unsur rasuah, politik wang dan makan suap dalam UMNO.

Seperti yang kita dengar dan lihat isu di Perak. Keadilan telah menentukan MB rakyat adalah Dato Seri Ir Nizar yang sebenarnya namun UMNO tidak merestuinya kerana mahu gila kuasa seperti yang berlaku kepada MB Mahkamah. MB Mahkamah menafikan hak MB Rakyat kerana khuatir akan kalah teruk jika diadakan pilihanraya kecil di Perak. Berkemungkinan UMNO/BN akan memperolehi 9 DUN daripada 59 DUN. Itulah yang menjadi ketakutan kepada Najib Altantuya.

Polis sudah menjadi kuda tunggang mereka meskipun banyak lagi kerja-kerja polis yang terpaksa dilakukan. Tangkap orang sana-sini seperti menangkap haiwan ternakan yang berkeliaran. Bagaimana polis menyelesaikan kes? Kes-kes jenayah masih banyak yang belum diselesaikan. Itulah punca berlaku kes-kes jenayah dalam negara keran polis tidak menangkap penjenayah sebaliknya menangkap orang-orang yang tidak bersalah.

Kredibiliti beberapa suruhanjaya sudah diekploitasi oleh UMNO/BN. Mahkamah, polis, SPRM, SPR dan sebagainya sudah menjadi milik mereka. Kenapa ia berlaku dan menjadi milik mereka? Ini kerana konsep ‘1 Malaysia’.

Rakyat sudah mengenali topeng-topeng durjana yang bersifat pembohongan yang dimainkan oleh UMNO ini. Kita tengok pilihanraya kecil Manek Urai. Siapa yang bawa balik manek dan siapa akan terurai?

0 comments:

Sahabat Singgahan

Nuffnang

Malaysiakini

KeadilanDaily

UMNO Online

Utusan Online

Kosmo Online

 
 
 

Top 10 Blog Sahabat